Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Żadne działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Powyższe objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uderzyć w finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem specjaliście.