Strony internetowe Usługi

Użyteczność, dostępność, poprawność kodu – to sprawdzi audyt SEO

Na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/ dowiesz się, komu zlecić audyty stron internetowych.

Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę firmy, przedsiębiorstwa czy spółki pod kątem przeróżnych czynników, m.in finansowych i organizacyjnych, a także ocenę perspektyw rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak szybkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta, strukturę nagłówków, kod strony i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Prócz samego wskazania błędów i nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się też zalecenia co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod względem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również bezbłędności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, żeby odnalazła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najistotniejsze – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Sygnały, że warto zamówić audyt SEO

Online jest masa stron i narzędzi, dzięki którym można błyskawicznie i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia lub też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już odkryją jakieś nieprawidłowości na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Sporo błędów (m.in. w kodzie) spostrzec można tylko podczas analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się przeważnie od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać wskazany w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich newralgicznych problemów występujących w witrynie. Jeżeli strona była uruchomiona na platformie typu Magento czy Shoper bądź na bezpłatnym szablonie, to błędów do naprawienia może być sporo. Kiedy witryna wolno się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym pomysłem.

Jakie niedociągnięcia pokazuje SEO audyt?

Należycie zrealizowany audyt SEO może odkryć mnóstwo błędów strony, m.in:

  • niska prędkość ładowania się strony w wersji mobilnej i desktopowej,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
  • powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • niska jakość zawartości strony,
  • poprawność kodu strony,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]