pbn, private blog network
Marketing i reklama Strony internetowe Usługi

Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Aby odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale również postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

PBN – użyteczne jako część szerszej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci portali są zwykle wykorzystywane jako komponent szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga dużych nakładów finansowych, a następnie trzeba poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres, e-mail bądź telefon i nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Inna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, warte przeczytania informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z finansami, zdrowiem czy doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO