Marketing i reklama Strony internetowe Usługi

Typy pozycjonowania

Chcesz poznać więcej informacji o pozycjonowaniu stron internetowych? Wejdź na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.

Funkcjonują trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Wilda”)
– miejscowość (“weterynarz Kraków”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców przebywających na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na promocję i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą właściwego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest też to, iż rośnie trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Eldom G42 czarna,
– smartfon Huawei P20 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, finały Pucharu Świata w piłce nożnej lub Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Najczęściej należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]